17 May

חרושת התלמים / Furrow Industry / Itay Zalait

Posted in: המרכז והסביבה

חרושת התלמים / Furrow Industry”

איתי זלאיט / Itay Zalait

שיח גלריה בהשתתפות האמן והאוצרת טלי קיים

יום שישי, 22.5.15, שעה 12:00

 

“חרושת התלמים” הינה תערוכת יחיד ראשונה של האמן איתי זלאיט, בתערוכה יציג כ 15 אובייקטים שהם סוג של הכלאות או חפצים אשר מקבלים ביטוי חדש, ברובם צעצועים, שמצא ברחוב והפך לקונסטרוקציות מונוכרומטיות גדולות ממדים.

נקודת המוצא של התערוכה היא פסיכולוגית. זלאיט ,אבא טרי ואמן פעיל, מנסה להצית מחדש את חדוות היצירה אל מול המשפך ההולך וצר של שגרת היום יום. זלאיט מסיק שאנחנו כלואים בשני מעגלים: המעגל החברתי של תרבות הצריכה שאינה יודעת שובע ומנסה לשווא למלא אחר חסרים רגשיים וחיצוניים שלנו. המעגל השני, הוא פנימי ואישי לכאורה, אבל קשור בקשר הדוק לזה הראשון. זלאיט מייצג את המעגלים הללו על ידי ליקוט ואיסוף של אובייקטים מן הרחוב, שהם צעצועים ברובם הגדול. זלאיט עורם את החפצים ויוצר מהן קונסטרוקציות מונומנטליות וחד צבעיות ובכך יוצר מהלך הפוך לזה השיווקי והתעשייתי שנועד לפתות את הצרכן ולגרום לו לרכוש ולאגור עוד ועוד.

עבור זלאיט, האדם המודרני הוא כלי בחייו, אשר מובל מבחירה לבחירה. הוא אינו נוכח בחייו בצורה טהורה שמנותקת מצורה ומעיסוק אובססיבי באגו ובהישג הנרשם. על כן, כהמשך לפעולת האיסוף, לאורך התערוכה יופיע לסירוגין צינור ביוב. הצינור החשוף והלא מטופל, מייצג מצד אחד את משפך החיים המוביל את צעדינו ומצד שני את המעגל הסגור שבמסגרתו אנו מתקיימים.

איתי זלאיט יליד 1979, חי ועובד בתל אביב, בוגר המדרשה לאמנות בבית ברל ותואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה, הציג בתערוכות קבוצתיות ביניהן במכון אלפרד לאמנות, גלריה חנינא, וכן בירידי האמנות צבע טרי 6, 7. “חרושת התלמים” הינה תערוכת היחיד הראשונה שלו.

p8 הינה גלריה שיתופית ועמותה ללא מטרות רווח הפועלת למען הצגת וקידום של תערוכות אמנות עכשווית ללא תמורה.

נעילה: 30.5.15  

גלריה p8 

רחוב יהודה הלוי 79, תל אביב.

שעות פעילות:

שלישי,             15:00-11:00

רביעי – חמישי, 19:00-15:00

שישי – שבת,   15:00-11:00

קרדיט צילום לדימויים מצורפים: יאיר מיוחס

לפרטים נוספים:

ישראל אליהו, הפלטפורמה לאמנות –  יחסי ציבור וייצוג אמנים.

נייד: 054-5552244, Israel@theartplatform.org

3 (2)

2 (2)

1 (2)


Comments are closed.