25 May

P50 ~ הגל החדש של עיצוב הפלטה

Posted in: המרכז והסביבה

תערוכת p50

הגל החדש של עיצוב הפלטה

פתיחה חגיגית : יום שלישי, 26.5.2015 בשעה :20:00

בגלריית הציפור הכחולה

רח רוטשילד 75, פתח תקווה

אוצרת: שרה רז

מדוע יש לשמור על הפלטה של אמן?

מריחות הצבע של פיגמנט גלם או תערובות נותרו בעמדה שיכולה להיות מדד מסקרן לשיטת העבודה וכן להכיר את נפש האמן. ברגע שהאמנות הורמה מעל תחומי מלאכה בלבד, ציירו האמנים  את עצמם עם פלטה  ביד.

איפה היכן  ואיך  הניחו צבע על הפלטה  דרך זה אפשר היה להעביר רגש, פסיכולוגיה, ומשמעות דתית. “הערך של מה שאתה מייצג”, כתב ג’ון רסקין באלמנטים של הציור שלו, שפורסם לראשונה בשנת 1857 “תלוי בצבע .אם הצבע הוא שגוי, הכל  לא בסדר. באותה מידה, אם אתה שר, ולשיר תווים כוזבים , זה לא משנה עד כמה נכונים דבריך “.

הפעם איתגרנו את האמנים

והם מציגים 50 עבודות בנושא הפלטה -פתכה .

פתֵכה היא לוח של ציירים למשיחה ולפיתוך (ערבוב) של צבעים.

“נטל הקב”ה אש ומים ופתכן זה בזה, ומהן נעשו שמים” (בראשית רבה).

האמנים מבקשים להאדיר את מקומה של הפתכה ולהגיש אותה כיצירת אמנות.   בציור פיסול צילום קולאז’ ככל שכישרונותיהם ורעיונותיהם ינחו אותם.

 

המחזה של מטרלינק הסופר הבלגי, “הציפור הכחולה”, הוא מסע של  היוצאים לבקש במרחקים את הציפור הכחולה, סמל האושר, אך לבסוף מוצאים אותה בתוך ביתם.

 אסא כשר אומר כי לרבים מאתנו ה”ציפור הכחולה” כבר קיימת ביד; אותה “ציפור” שבה חבויים האהבות הכישורים, והמיומנות שרכשנו במקום העבודה, בלימודים וביצירה.

אין ספק כי ניתן לכנות את פתח תקווה עיר המוזות ,עיר שבה תמצא ריבוי של אמנים יוצרים.

גלריית הציפור הכחולה, אותה מנהלת שרה רז יו”ר עמותת האמנים היא גלריית בוטיק, אינטימית ,ורומנטית  בה מוצאים האמנים מקום ראוי לחשוף את יצירתם בתערוכות יחיד ובתערוכות נושא קבוצתיות. כאן חבוי האושר…

שעות ביקור בתערוכה:

ב’, ו’, שבת 11:00-13:00

ג’,ה’  17:00-19:00

האמנים המשתתפים:

אסתי ירון /  אסנת גפן /  אילנה לניאדו /  נאוה בביוף/ שרה רז /  חדוה ויינברג / ורד ליפשיץ / נילי ללום /
ברכה פרי / בתיה כהן / חסיה שימקו / טלי כץ /
שירה כלפון / דרורה קציר / חסיה גבלי / בליה שדר / ויקי אזולאי / הייקה גושן / שרית לפיד /
אנה קיסר / יונה בן אהרון /  הני ברודני / מיכל כהן

 

נעילה: 18.6.2015

 

1 (2) 1 (3) 2 (2) 3 (2)

4 (2)

 

 


Comments are closed.